söndag, april 17, 2011

Att utrota körkmack/ riddarskinnbagge

Har märk att många sökningar görs på detta ämne.....
Har själv haft stora problem med detta, våran landskapsinsekt... Hade så att säga många av dom , det var nog hemma i mitt hus dom hade sitt huvudkontor eller nåt.

Ringde till försäkringsbolaget som kopplade mig vidare till skadedjursfirman och hamnade i ett trevligt samtal med grabbarna där.
Första rådet var att spraya med såpvatten ;-) .. Öh, det har passerat det stadiet sa jag då. Jag dammsuger körkmack varje dag, och på våren dammsuger jag fasaden när dom sitter i stora sjok runt hela huset..

Andra rådet var att pensla med fotogen.. ;-) ..  Nja, det är väl inte så lämpligt att pensla hela husfasaden i fotogen? Det brinner väl lite lätt?
Jaha, nej, vi kommer, sa dom då....

Senare kom dom hit och sprutade med nåt dundermedel runt hela huset, runt alla fönster och dörrar..
Nu är det i stort sett tomt, enstaka körkmack förvillar sig in ibland men det är inte så många.

Det ska bli intressant att se om det blir lika många i år, då får jag kanske ringa dom igen..

Så mitt råd är, ring försäkringsbolaget, iallafall länsförsäkringar har det inbyggt i husförsäkringen!

Inga kommentarer: